Cílem konzultanta je pomoci klientské firmě. Když bude úspěšná, bude úspěšný i on a naopak. Firma si však musí předem ujasnit, jaké jsou její záměry. Konzultant potřebuje znát přesné cíle a termíny, mít podporu managementu, potřebné nástroje, přístupy, respekt. Spíš než jako cizí člověk z venku by měl ve firmě zapadnout jako zaměstnanec.
Nabízí se například možnost přidělit konzultantovi jednoho zaměstnance, který mu bude předávat úkoly, bude s ním komunikovat a bude neustále k dispozici. Předpokládají se krátké pravidelné porady, jejichž průběh vždy určí agenda a přesný časový rozvrh. Postup k předem stanoveným cílům je také důležité měřit, opět předem stanoveným způsobem. Konzultanta musejí znát všichni zaměstnanci pracující na projektu, ale i akcionáři nebo podílníci firmy. S administrativními úkoly může konzultantovi opět pomoci někdo ze zaměstnanců, aby měl více prostoru pro jiné činnosti. Může se účastnil i porad nepřímo souvisejících s projektem, aby se seznámil s celkovou strategií firmy.
Firma by měla vždy mít na paměti, že konzultant nemůže vědět a znát všechno. Při výběru vhodného kandidáta je proto třeba hledět nejen na znalosti a zkušenosti, ale i ochotu zkoumat a hledat nová řešení. Měl by být kreativní, novátorský a umět spolupracovat s více lidmi. Měl by přinášet nové myšlenky, kterým bude firma otevřeně naslouchat. Nakonec je vždy třeba zhodnotit, nejlépe písemně, konzultantovo působení ve firmě – celkovou výkonnost a přínos projektu.
-kk-
**Datum vydání:** IV/2004 Article source darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu Read more articles from darwinmag.com