Jste velký stratég?

Ilustrační snímek

Pokud se chcete zlepšit ve strategickém uvažování, máme pro vás praktické tipy. Zde je seznam, který zahrnuje zvyky, přístupy a poznatky těch jedinců, kteří dokázali ze svých společností udělat lídry na trhu. Zvědavost, ochota experimentovat a odhodlání neustále se učit jsou nezbytné předpoklady, shrnul web management.about.com.

1. Stratégové jsou antropologové

Pozorují, jak se jejich zákazníci a potenciální klienti chovají. Chtějí pochopit, co lidi přiměje k aktivitě, po čem touží a co jim dělá radost. Také se snaží přijít na to, jak jim mohou ulehčit v jejich pracovních i osobních životech. 

2. Jsou tak trochu vědci

Vědí, že strategie je věcí testování a dolaďování hypotéz přímo na trhu. Proto jsou přesvědčeni o tom, že se jim postupně podaří najít tu správnou kombinaci, která jim přivede a udrží zákazníky.

3. Spíše než se seniorními lídry se baví se zaměstnanci, kteří jsou ve styku se zákazníkem

Potřebují totiž poznatky, které jsou co nejblíže zákazníkovi. Proto se často obracejí na lidi, kteří se zákazníkem skutečně jednají.

4. Neustále se snaží vidět, co přijde

Zajímají se o to, co se děje i za hranicemi jejich firmy nebo odvětví. Mohou tak dobře odhadovat, co se stane a jaké změny se brzy objeví v ostatních oblastech života zákazníků. Potom se opět soustředí na užší pohled, totiž na své konkrétní cílové skupiny, které mají antropologicky zmapovanou. To jim umožňuje přicházet s inovativními nápady.

5. Vědí, jak jejich firma funguje, a čím vydělává peníze

Zní to jednoduše, ale není to tak jednoduché. Je totiž velmi snadné ztratit ponětí o tom, co je vlastně ten mechanismus, který ve firmě jednotlivé aktivity mění na peníze. Musíte velmi dobře chápat, jak vaše společnost získává peníze. Také buďte vnímaví k tomu, co může dosud úspěšný přístup změnit v něco, co už nefunguje. Podmínky se mohou změnit rychle.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management