2) Víte o nějakých problémech? Kde jsou překážky v procesu rozhodování? Můžete odpovědnost a role rozdělit tak, aby ostatní více spolupracovali a nedocházelo k průtahům?
3) Dostáváte od ostatních dostatek komentářů a podkladů? Není jich ani příliš málo, ani moc?
4) Obstaráte si před rozhodnutím dostatek informací? Jsou kvalitní a relevantní?
5) Kolik bodů byste si na stupnici od 1 do 10 udělili za to, jak kvalitní a rychlá jsou vaše rozhodnutí? Zhodnoťte rozhodnutí, která jste přijali v posledních týdnech a měsících. Byla správná? Podařilo se vám rozhodnutí implementovat a realizovat?
Získejte doporučení a rady od ostatních
Tyto otázky totiž nejsou jen pro vás. Měli byste jít a setkat se se svými podřízenými, kolegy a šéfem, aby se s vámi mohli podělit o své názory. Jejich komentáře a postřehy pak zkombinujte s těmi svými a možná, že se ukáže, v čem jsou vaše limity a slabiny. Možná zjistíte i to, že za některá špatná rozhodnutí je zodpovědná organizační struktura vaší organizace. Připravte se na to, že budete muset aktivně naslouchat a klást otevřené otázky. Pokud znáte někoho, kdo dělá správná rozhodnutí a dělá je včas, zkuste se jej na to zeptat. Možná vám prozradí, jaké procesy a pravidla používá. Načerpejte inspiraci.