2. Jakmile získáte pozornost publika, představte téma svého vystoupení a hlavní body, o kterých budete mluvit.
3. Ukažte, že jste kvalifikovaní ke svému výstupu. Sdílejte zdroje své odbornosti a zkušeností. Dejte také najevo, že respektujete odlišné názory.
Závěr vystoupení je stěžejní proto, že je to to poslední, co publikum uslyší a udrží v paměti. Špatný závěr může zkazit i jinak dobrou řeč. Smyslem závěru řeči je zdůraznit nejdůležitější zmíněné body.
1. Shrňte hlavní body tím, že je zopakujete.
2. Vztáhněte závěr k úvodu své řeči tím, že odkážete na něco, o čem jste mluvili.
3. Zakončete svou řeč citací, která povede publikum k zamyšlení.
-kk-
Zdroj: Suite 101 - databáze odborných článků nejen pro manažery