Musíte vědět, která vaše činnost přináší vašemu byznysu nebo organizaci největší hodnotu. Musíte umět správně komunikovat se zaměstnanci, obchodními partnery i se zákazníky. Ti nejlepší také vědí, že nejdůležitější zdroj každého manažera je energie, nikoli čas. Podle webu addicted2success.com se nejlepší manažeři a podnikatelé liší od ostatních právě následujícími aktivitami.
1) Jdou do toho a nezastaví se
Prostě jedou dál. Vědí, že když budou odvádět svou práci, výsledky se nakonec dostaví.
2) Znají své přednosti
Podnikatelé a manažeři, kteří jsou mikromanažery, často mrhají svým časem i energií na něco mimo svou odbornost. Ti úspěšní vědí, že se musejí snažit o to, aby co nejvíce svého času mohli věnovat činnosti, která jejich organizaci přináší tu největší hodnotu.
3) Vědí, kdy je čas změnit přístup
Ne tak dobří podnikatelé a manažeři se snaží dělat věci po starém, i když už nefungují tak dobře. Například když marketing a propagace začne vykazovat horší výsledky, nezamyslí se nad tím, že je možná potřeba něco zásadně změnit. Ti nejlepší podnikatelé vědí, že jakmile nastanou problémy, je nutné zkoušet a otestovat nové přístupy k dané problematice.
4) Vědí, jak doplnit energii
Nenechávají podnikání zaplnit celý svůj život. Umějí o sebe pečovat po fyzické, mentální i emoční stránce. Pěstují si zdravé návyky, aby neustále měli k dispozici dostatek energie, protože vědí, že jí potřebují mnoho.
5) Umějí komunikovat
Musíte prostě komunikovat správným stylem. Když nedovedete svým spolupracovníkům vysvětlit určitý úkol, budete jej muset splnit sami. Nebudete jej moci delegovat. Hledejte rovnováhu mezi autoritativní profesionální komunikací a komunikací, ze které vyzařuje upřímný zájem a starostlivost.
-jk-