- Oprávněnost projektu. Každý projekt by měl vést k návratnosti investic. Než se proto rozhodnete k jakýmkoli větším výdajům, měli byste chápat, jaké výhody to může přinést. Nastane-li v průběhu projektu situace, kdy již návratnosti investic nepůjde dosáhnout, ukončete jej a neutrácejte dále.
- Vymezení rolí a odpovědností. Každý, kdo pracuje na projektu, musí chápat povahu svého zapojení. Bez jasného vymezení rolí a odpovědností nelze projekt dovést do úspěšného konce.
- Role sponzora projektu. Mikromanagement ze strany sponzora projektu je překážkou, nikoli pomocí. Sponzoři by měli vymezit jasné hranice z hlediska nákladů i času, v jejichž rámci může manažer projektu pracovat bez jejich neustálé kontroly.
- Rozdělení do fází. Rozdělte projekt do menších částí nebo fází. Každá z těchto fází by měla představovat bod, kdy sponzor projektu přijde s klíčovým rozhodnutím.
- Soustředění na produkty. Než projekt začne, je důležité, aby klienti a zákazníci důkladně zvážili produkty či výsledky, které očekávají. Čím jasnější budou jejich požadavky, tím realističtější a splnitelnější plán můžete vytvořit.
- Poučení ze zkušeností. Neriskujte opakování stejných chyb u každého projektu. Zvažujte, proč některé aspekty fungují dobře, zatímco jiné špatně.
- Přizpůsobení se prostředí. Ať už dáváte přednost jakékoli metodologii projektového řízení, měla by odpovídat potřebám vašeho projektu.