6 základních komunikačních strategií pro práci na dálku

Nejvýznamnějším problémem při práci z domova je nedostatek přímé interakce, což může způsobit komunikační problémy i v dlouhodobějším horizontu. Naučte se využívat svůj komunikační potenciál pro práci z domova naplno!

Ilustrační snímek

1. Poslouchejte

Mnoho lidí podceňuje sílu aktivního naslouchání, ačkoliv ve skutečnosti je pozorné naslouchání vašim kolegům zásadním faktorem efektivní komunikace. Bez vynikajících poslechových dovedností nemůžete zkrátka efektivně komunikovat, a naopak můžete dlouhodobě čelit neshodám. Nebuďte v komunikaci pasivní, dejte najevo druhé straně, že ji skutečně vnímáte. Reagujte, potvrzujte tvrzení, dávejte zpětnou vazbu – verbálně i neverbálně.

2. Veďte otevřené schůzky

Otevřená setkání dávají všem zúčastněným příležitost chopit se na chvíli pomyslného mikrofonu a vyjádřit své názory a myšlenky v týmu. Taková aktivita však vyžaduje zapojení a konkrétní stimuly, které ostatní povzbudí k aktivitě. Dejte lidem prostor, vyzývejte je k akci.

3. Komunikujte s humorem

Jaký je rozdíl mezi lidmi a umělou inteligencí? Lidé jsou emotivní a kreativní. Využijte to! Díky odlehčené konverzaci můžete utužovat vztahy se svými kolegy. S takovými lidmi se vám pak i lépe pracuje. Máte k nim více důvěry a lépe vnímáte také jejich konstruktivní kritiku. Je to dobrý nápad udržovat rovnováhu mezi profesionalitou a vlastní osobností. Nad tím vůbec nepochybujte.

4. Posílejte potvrzovací emaily

Zatímco společnosti stále více pracují na různých komunikačních platformách, jako jsou Zoom a Slack, k udržení úrovně profesionality byste měli zasílat potvrzovací e-maily. Opakujte do emailové komunikace závěry vaší diskuze tak, aby existovala jasná evidence vaší práce. Pokud plánujete hovor nebo schůzku, můžete také odeslat potvrzovací e-mail a přidat jej do svého kalendáře, abyste se vyhnuli případným chybám. Ano, e-maily se ve světě nových technologií mohou jevit jako zastaralé, ale neznamená to, že nejsou stále efektivní.

5. Buďte dochvilní a plánujte

Plánujte průběžně 1:1 setkání se svými lidmi i v online prostředí a buďte vždy dochvilní. Nic nekřičí neprofesionalitou víc, než když někdo chodí na schůzky pozdě. Nedělali byste to, kdyby to bylo tváří v tvář, takže to nedělejte ani online.

Zároveň si jasně vyhraďte čas při práci z domova, kdy jste dostupní pro ostatní a kdy naopak potřebujete pozornost soustředit čistě na vaše úkoly. Seznamte s vaším plánem jasně váš tým a kolegy, aby vám pomohli udržet vaši efektivitu.

6. Povzbuzujte a dávejte zpětnou vazbu

Můžete být kritičtí, ale musíte být konstruktivní. Nikdo neocení, že je jeho práce kritizována bez relevantní zpětné vazby. Zejména při diskuzi v online prostoru si dejte skutečně záležet na tom, aby bylo vaše hodnocení srozumitelné tak, jak bylo zamýšleno. Nabídněte platné důvody a návrhy. Vy a vaši kolegové jste tým, proto jste také zodpovědní za vzájemnou podporu a povzbuzení. Svůj názor můžete vyjádřit laskavě, ohleduplně, přitom stále efektivně a účelně komunikovat.

 

 

 

-bb-

Zdroj: The Undercover Recruiter - populární britský blog věnovaný náboru a rozvoji kariéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Undercover Recruiter