Říká se, že samochvála smrdí. Pokud však někdo neumí upozornit na své pracovní úspěchy a je kvůli tomu předháněn méně schopnými lidmi, také to není dobře. Osobní značka se dá budovat bez toho, aniž byste se vychloubali nebo dokonce lhali. Zajímavý článek na toto téma nedávno zveřejnil server Fastcompany.com. Shrnul v něm tři typické mylné představy o sebepropagaci.
1. Dobrá práce znamená dobrou pověst
Tvrdě pracovat a mít dobré výsledky samo o sobě nestačí. Nepředpokládejte, že si toho vaši šéfové a kolegové všimnou sami. Pokud nechcete, aby místo vás odměnili nebo povýšili někoho jiného, začněte své výsledky aktivně ukazovat.
2. Vaši dobrou pověst bude šířit váš šéf
Když vám váš šéf bude pomáhat, je to jedině dobře. Nespoléhejte však pouze na něj – věčně vaším šéfem být nemusí. Až odejde, neměla by s ním odejít ani vaše pověst. Rozhodně zde platí, že každý je svého štěstí strůjcem.
3. Propagace vlastních úspěchů je špatná
Většina lidí nerada dělá reklamu sama sobě, přílišná skromnost však může být na škodu. Snažte se přispívat zajímavými myšlenkami ke společné diskusi, aby vaši spolupracovníci viděli, že máte nějaký názor. Mluvte se svým šéfem o tom, na čem pracujete a čeho chcete dosáhnout.
-kk-