Úspěšní marketingoví ředitelé disponují určitými společnými vlastnostmi. Desatero nejdůležitějších kvalit marketingových ředitelů shrnul server Customerthink.com.
1. Zaměření na detaily
Dobří marketingoví ředitelé se zajímají o detaily práce svých lidí nikoli z důvodu kontroly, ale proto, aby ukázali svůj zájem a posílili hodnotu společné práce.
2. Kreativita
Řídí kreativní proces tím, že neustále vyžadují od svých týmů inovace.
3. Zaměření na procesy/měřítka
Měří vše a vytváří procesy pro kampaně a další akce, které se budou opakovat.
4. Soudnost
Vědí, že ne vše se může povést a také to, že členové jejich týmů jsou lidé, kteří například někdy potřebují odejít dříve, aby vyzvedli děti.
5. Schopnost rychle poznat talent
Obklopují se lidmi, kteří umějí více než oni sami a jsou schopni pracovat samostatně.
6. Schopnost mluvit a psát
Musejí komunikovat tak, aby jim bylo rozumět externě i interně.
7. Zaměření na příjmy
Vědí, že marketing může snadno získat pověst oddělení, jehož výsledky nemají dopad na příjmy firmy. Vše posuzují z hlediska přímého či nepřímého vlivu na stávající nebo budoucí příjmy.
8. Konstruktivní řešení problémů
Řeší problémy spoluprací na základě aktivního naslouchání.
9. Zaměření na zákazníky
Nerozhodují jen podle toho, co je nejjednodušší nebo nejlepší pro firmu. Hledají řešení podle přání zákazníků.
10. Přirozená schopnost motivovat
Vědí, že povzbuzovat nestačí. Motivují tím, že odměňují pozornost vůči detailům, soustředění a výsledky.
-kk-