Nehrajte si na něco (nebo někoho), co nejste
Jak uvádí Harvard Business Review, měli byste se snažit být co možná nejvíc autentičtí. Pracovníci vycítí faleš a nebudou vás respektovat, pokud uvidí, že se snažíte být někým, kým nejste. Váš manažerský styl by měl odpovídat vašim přirozeným povahovým vlastnostem a měli byste se dlouhodobě držet určitých neměnných zásad, kterým skutečně věříte.
Nebojte se mluvit i o nepopulárních tématech a skrytých problémech
Lidé obecně vzhlížejí k někomu, kdo má odvahu otevřít téma, které je samotné třeba napadlo, ale není populární o něm mluvit. Dobří a inspirativní manažeři dovedou vycítit i „kostlivce ve skříni“ a skryté problémy a otevřeně se o nich bavit. Díky tomu jim lidé kolem důvěřují a váží si jejich vhledu.
Nikdy se nesnažte přehodit zodpovědnost za svou chybu na někoho jiného
Není asi nic podlejšího než snažit se na někoho přehodit zodpovědnost za věc, kterou jste vy sami zpackali. Buďte k sobě zdravě kritičtí a pokud se vám něco nepovede, chybu přiznejte. Budete tak svému okolí sympatičtější a navíc svým podřízeným ukážete, že se k problémům vyplatí stavět čelem.
Vybudujte si s podřízenými silné osobní vztahy
To, jaký máte manažerský styl nebo jakou sbírku manažerských pouček následujete, není ve výsledku zas tak důležité. Mnohem důležitější je, jaké máte s lidmi kolem sebe osobní vztahy. Navažte s kolegy a podřízenými přátelské a hluboké vztahy a zajímejte se o ně jako o skutečné lidské bytosti – a uvidíte, že se vám odmění loajalitou.
-mm-