Situace v Yahoo: Frutstrace a neefektivita
Řízení výkonu v Yahoo si nedokázalo poradit s tím, že mnoho lidí nebylo ve svých kancelářích. Manažeři postrádali metodu, jak pracovat se svými lidmi.
IT infrastruktura také nebyla připravena. Lidé pracovali mimo síť a ke všemu ještě bylo připojení pomalé, takže se další a další lidé rozhodovali tuto firemní síť opustit a začít pracovat odjinud. Postupně se lidé začali příliš orientovat na své jednotlivé úkoly a týmová práce vzala za své. Angažovanost se snižovala, lidé začali z firmy odcházet a produktivita také poklesla.
Na co se ptát, aby práce na dálku fungovala
- Jaká práce musí být udělána?
- Je nějakou část z ní možné udělat jen pokud jste fyzicky na místě?
- Pokud ano, proč je tomu tak?
- Jaké technologie jsou potřeba, abychom vybudovali dobré mezilidské pracovní vztahy?
Potřebujete webkamery, telefony, platformy pro virtuální porady a nástroje pro rychlé zprávy. Sdílení souborů, e-mail a interní sociální média jsou také nezbytné. S nimi totiž lidé budou moci komunikovat i tehdy, když nemohou být online ve stejnou chvíli, píše web management-issues.com.
- Co musíme dělat proto, abychom cílevědomě vytvářeli naší firemní kulturu?
- Podporují naše technologie opravdovou spolupráci?
Vaše personální procesy i hodnocení výkonů se musí proměnit. S lidmi musí být nakládáno rovnocenně, bez ohledu na to, na jakém místě skutečně vykonávají svou práci.
-jk-