Neustálá inovace: Je potřeba informovaný úsudek
Zákazníci očekávají technologické novinky poměrně často a pravidelně. Abyste uspěli, musíte neustále zkoušet nové nápady a produkty. Horší potom je, že vaši zákazníci vlastně nevědí, co by chtěli. A nemohou vám ani říci, jak se budou chovat poté, co váš nový produkt začnou používat.
Zákazníci nepožadovali aplikaci umožňující sdílenou jízdu autem před tím, než se objevil Uber a podobné služby. A my jsme skutečně dopředu nemohli předvídat úspěch dalších mnoha aplikací, které dnes velká část populace považuje za nezbytné. Je tedy třeba umět vývoj odhadnout, mít správný informovaný úsudek. Musíte se rozhodnout, které z technologií by vaši zákazníci mohli využít. A raději to odhadněte správně a udělejte to včas. Sladkou odměnou vám potom budou loajální zákazníci, píše článek na webu strategy-business.com.
Nikdo nebude mít pravdu pokaždé
Vaši konkurenti jsou na tom stejně, také budou hodnotit různé příležitosti a rozhodovat se. Pomoci vám proto může zavést pravidelné hodnocení různých technologií. Prostě musíte hledat to, co vám přinese konkurenční výhodu. Spouštějte prototypy a v nějakém rozumném měřítku je testujte. Učte se na nich a potom možná objevíte opravdový hit.
Musíte své zákazníky opravdu znát
Není to jen o kvantitativní segmentaci. Musíte si definovat své trhy i zákazníky. Musíte zmapovat jejich zákaznickou cestu. Sledujte jejich online aktivity, sesbírejte online i offline data, začněte sbírat informace v reálném čase – senzory to umožňují.
-jk-