Aby změna proběhla úspěšně, je zde jednoduchý návod: musíte získat pozornost, zabezpečit si souhlas všech zúčastněných a nakonec napomoci přijetí změny. Mají-li příští změny proběhnout hladce, potřebujete lidem dodat událost nebo zážitek, který je nakonec přiměje k tomu, aby změnili své postoje. Tento stručný návod doporučuje web strategy-business.com.
Změny: Aby to šlo rychle, musíte začít pomalu
Na začátku je důležité investovat dostatek času i úsilí. Musíte získat pozornost a souhlas vašich zaměstnanců. Jedině tak zvýšíte pravděpodobnost rychlého přijetí změny. Tyto 2 kroky nesmí být uspěchány, i když budete cítit pokušení dostat se co nejrychleji k fázi aktivního zavádění změn. To však byla chyba, na které by celá změna mohla ztroskotat.
Například jedna americká firma podnikající v realitách chtěla 5 000 svých zaměstnanců přesunout od využívání platformy společnosti Microsoft ke Google Apps. Začalo to kalendářem a e-mailem. Všichni zaměstnanci nakonec změnu provedli v ten samý den a nedošlo k žádným komplikacím. Změnový projekt je spíše projekt zabývající se lidmi než technologií. Pomozte proto svým lidem vyprovokovat změnu v nich samých.
1) Získejte si jejich pozornost, ukažte jim budoucnost jejich práce
Použijte příběhy, modely a emotivní napětí, abyste popsali nejdůležitější příležitosti, plány a podnítili lidi k aktivitě.
2) Získejte jejich souhlas tím, že každého necháte udělat si svůj osobní „business case“
V každé organizaci je mnoho potenciálních odpůrců změn. Každý si musí najít svůj důvod, proč by změnu měl přijmout.
3) Podpořte nové chování a zvyky
Nabídněte školení a učení se při praxi. Naslouchejte, učte se a vybudujte společné vědomostní databáze a způsoby chování.
-jk-