Už víme, že hlavním problémem je nedostatek zpětné vazby – tedy stav, kdy můžeme snadno sklouznout ke snaze sdělit příliš mnoho informací během krátkého času. To tedy přináší riziko přetížení pozornosti publika, případně také ztráty této pozornosti.
Pokuste se získávat užitečnou zpětnou vazbu online následujícími způsoby, radí nám web management-issues.com.
Hlasování
Většina webových prezentačních platforem poskytuje možnost interaktivního dotazování. Díky hlasování můžeme získat o svém publiku užitečné informace. Navíc tak publikum zapojíme, protože bude muset něco skutečně udělat. To je sice maličkost, ale i ta výrazně zvyšuje zapojení. Vyhněte se však používání hlasování hned na začátku nebo na konci prezentace. Nejlépe uděláte, když ho využijete k otestování porozumění už v průběhu nějaké delší virtuální prezentace.
Sledujte ukazatel pozornosti
Pokud vám to online platforma, kterou využíváte pro své webináře a virtuální schůzky umožňuje, sledujte ikonu, která zobrazuje, kolik lidí se dívá na vaši obrazovku. Když začnete ztrácet diváky, znamená to, že vaši posluchači dělají na svých počítačích něco jiného.
Do jisté míry je to v pořádku. Lidé se prostě občas podívají na něco jiného. Pokud však začne dělat něco jiného vysoký počet lidí, raději udělejte nebo řeknete něco, čím přitáhnete jejich pozornost zpět k tomu, o čem hovoříte.
O zpětnou vazbu si řekněte
Když máte velké publikum, jsou lidé obvykle ztlumeni, aby celou prezentaci nerušil šum v pozadí nebo jiné ruchy. Přesto můžete posluchače čas od času požádat o zpětnou vazbu. Využijte chat nebo funkce „zvednutí ruky“. Cílem je, abyste rychle zjistili, co zrovna potřebujete – a abyste opět něčím zaujali pozornost svých posluchačů.
-jk-