Dovede agentura vyprávět váš příběh?
Existuje spousta copywriterů na volné noze, kteří jsou vám dispozici. Poptávka po obsahu v posledních letech podstatně narostla. I agentury samotné si tvůrce obsahu najímají, aby dovedly zvládnout prudké zvýšení poptávky po obsahu. I vy si tedy můžete najmout vlastního copywritera. Vzhledem k tomu, že média bojují s klesajícími příjmy z reklamy, mnoho schopných novinářů v současné době nabízí své zkušenosti s tvorbou obsahu i agenturám a firmám.
V ideálním případě potřebujete tvůrce obsahu, který zná váš byznys. Pokud však jde o výběr agentury, jde o to se ujistit, že agentura má spolehlivý a silný tým copywriterů. Také mějte na paměti, že k úspěchu v digitálním věku jsou důležitá i ostatní média. Obrázky, videa, možná mluvené slovo… už to není jen o spisovatelích – ti jsou však stále potřeba.
PR a marketing se mají vzájemně podporovat
Podle článku na webu business2community.com budou v budoucnu marketingoví manažeři spolupracovat s profesionály z oblasti PR ještě víc než dnes. Rozdíl mezi těmito rolemi se totiž postupně stírá. PR zvyšující povědomí o značce, marketing, reklama a digitální agentury – všechny tyto oblasti se vzájemně ovlivňují a měly by být sladěny.
Cílem je mít sladěné aktivity napříč kanály. Dosáhnete tak lepších výsledků vámi vynaložených nákladů a celkový dopad všech PR a marketingových aktivit se znásobí. Při najímání agentury se proto ujistěte, že má nutné znalosti v obou oblastech a že je schopna poskytnout vám to, co vaše firma potřebuje přidat do svého současného mixu.
Agentura by v ideálním případě měla dobře znát jak marketing, tak PR. To platí i v případech, kdy si agenturu najmete pouze na jednu z těchto oblastí. Spolupráce s ostatními dodavateli nebo s vaším firemním týmem pak totiž bude snazší a daleko spíše budou objeveny nové možnosti spolupráce napříč kanály i aktivitami.
-jk-