Kde začít, když si chcete vytvořit vlastní webovou stránku? (2/5)

Vytvoření webové stránky pro vás nebo vaši začínající firmu zahrnuje řadu kroků. Připravili jsme seriál plný rychlých tipů a otázek, které vám pomohou s plánováním, spuštěním i přípravou obsahu pro váš web, který návštěvníky zaujme.

V tomto díle se zaměříme na technické aspekty zakládání webových stránek.

Ilustrační snímek

Založení webových stránek

Založení webu vyžaduje řadu dílčích kroků, u kterých je třeba si uvědomit, zda je zvládnete sami zrealizovat, nebo budete potřebovat pomoc odborníka. Pokud jste web ještě nikdy nezřizovali, zde je pár tipů:

  • Zaregistrujte si doménové jméno. Dejte vašemu webu unikátní a dobře zapamatovatelné jméno. Registrujte si doménu sami. Nenechte to na vývojáři. Tato stránka představuje vás a vaši společnost. Vy ji musíte vlastnit a být osobou uvedenou jako žadatel o registraci, správce a fakturační kontakt.
  • Rozhodněte se, jak web vytvoříte. Uděláte to sami, nebo si někoho najmete?
  • Vyberte webhostingovou službu.
  • Nechte webhostingovou společnost nastavit doménu u webového hostitele.
  • Nastavte (nebo nechte někoho nastavit) WordPress nebo nějaký jiný systém pro správu obsahu (CMS), který vám umožní provádět drobné změny a přidávat stránky samostatně bez znalosti HTML.
  • Rozhodněte se, co na web umístíte. Jaké informace a grafika zaujmou návštěvníky a přimějí je, aby podnikli akci, kterou chcete.
  • Naplánujte si architekturu webu (jinými slovy, jak lidé najdou informace nebo produkty, které na webu chtějí najít).
  • Vypracujte design webových stránek nebo vyberte připravenou šablonu.
  • Napište obsah pro web a popisy produktů pro web.
  • Vytvořte originální grafiky nebo fotografie, případně využijte další dostupné zdroje a zakupte licence.
  • Zamyslete se nad vhodnými call-to-action podněty pro dílčí části vašeho webu a obsahu, abyste přiměli návštěvníky k akci.
  • Upravte a ořízněte fotografie na správnou velikost pro použití na vašem webu.
  • Ujistěte se, že je váš web dobře optimalizovaný pro vyhledávače (SEO).
  • Vytvořte nákupní košík, který umožní návštěvníkům intuitivně nakupovat (Pokud je hlavním účelem webu prodej, celý web může být nastaven na externí nákupní platformě, jako je např. Shopify.)
  • Zvažte použití PPC nebo jiné online reklamy, abyste docílili návštěvnosti webu.
  • Průběžně web udržujte.

Pokud zjistíte, že nemáte dovednosti, čas ani trpělivost na to, abyste si mohli sami vytvořit web pro malé firmy, musíte si najmout profesionála, který vám pomůže. Bez ohledu na to, koho najmete, do projektu se budete stále muset tak jako zapojit.

 

V dalším díle se podíváme na přípravu obsahu pro váš web.

 

 

-bb-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How

Články v sérii

Aktuální

Kde začít, když si chcete vytvořit vlastní webovou stránku? (1/5)

Aktuální

Kde začít, když si chcete vytvořit vlastní webovou stránku? (2/5)

Aktuální

Kde začít, když si chcete vytvořit vlastní webovou stránku? (3/5)

Aktuální

Kde začít, když si chcete vytvořit vlastní webovou stránku? (4/5)

Aktuální

Kde začít, když si chcete vytvořit vlastní webovou stránku? (5/5)