Inženýři
Neradi hloubají nad teoriemi. Chtějí postavit něco, co bude fungovat právě teď. Zajímají se o nejnovější nápady i technologie a chtějí všechny vyzkoušet, protože tak mohou objevit něco nového. Inženýři obvykle mívají mnoho nápadů, které rádi prakticky testují a zkoumají v praxi.
Dobře se jim daří v průmyslových odvětvích, kde existuje mnoho příležitostí jak pro postupné vylepšování, tak pro občasné větší kreativní skoky. Může to být např. výroba hardwaru nebo automobilový průmysl. Co potřebují je možnost ověřovat funkčnost svých návrhů prostřednictvím prototypů a testů.
Investoři
Mezi manažery v oblasti inovací jde o poněkud vzácný druh. Inovaci vnímají spíše jako prostředek k dosažení cíle. Pečlivě alokují zdroje tak, aby vždy byly využity ty nejslibnější příležitosti. Jsou to analytici, kteří se zaměřují na data a na finanční dopady inovací. Potřebují mít k ruce technického odborníka, který jim pomůže co nejlépe posoudit potenciál různých nápadů.
Prosperují ve společnostech se spotřebním zbožím, kde pomáhají vybrat optimální inovační portfolio.
Obhájci
Mají velké ambice, což může být i jejich marketingovému nebo designovému backgroundu. Hlavně chtějí dát zákazníkovi něco nového. Dobře se cítí v rychle se rozvíjejících odvětvích, kde se trendy rychle mění (textil, média, reklama). Snaží se udržet identitu značky a znovu a znovu ji dělat relevantní.
Můžete od nich očekávat okamžitě využitelné inovace. Někdy se však utrhnou ze řetězu a chtějí dělat mnoho inovací najednou. Potřebují proto stratéga, který zachová potřebnou disciplínu.
Mezi inovačními manažery jsou také motivátoři, kteří se zaměřují na uvolnění a podnícení tvůrčího ducha všech lidí v organizaci. A konečně existují také organizátoři, kteří se zaměřují na procesy a pečlivě dodržují metodiku, uzavírá Harvard Business Review.
-jk-