Práce ve virtuálním prostředí: Výzva pro lídry
Vedení týmů na dálku může být obtížné. Podívejte se na následující tipy, které vám pomohou dobře řídit a vést vaše zaměstnance, i když se s nimi nevidíte osobně, doporučuje nám článek na webu business2community.com.
Všichni musejí být proaktivní
Členové týmů spolupracujících na dálku jsou obvykle mnohem nezávislejší a samostatnější než bychom očekávali od typických zaměstnanců. Pracují do jisté míry v izolaci a musejí proto dobře umět řídit svůj čas. Není možné, aby byli pod podrobným dohledem svého nadřízeného. Proto jim musíte dát prostor k práci jejich vlastním způsobem, který jim samotným bude vyhovovat. Oni sami totiž nejlépe znají svou vlastní situaci a své plány. Musíte však samozřejmě trvat na tom, že budou zbytku týmu poskytovat to, co se od nich očekává.
Členové virtuálního týmu musejí být proaktivní, jinak nebude spolupráce uvnitř týmu fungovat. Lidé, kteří pracují na dálku, musejí leckdy umět sami rozpoznat, co je třeba udělat, aniž by jim to někdo přímo zadával jako úkol. Současně musejí umět včas se ozvat svému nadřízenému, když potřebují radu nebo pomoc.
Efektivní komunikace
Obvykle máme k dispozici celou řadu komunikačních kanálů. Abychom předešli nejasným očekáváním, nedostatku porozumění a jiným zmatkům, je třeba tyto kanály také náležitě využívat. Výsledky své práce si musí členové týmu předávat tak, aby společné úsilí dobře fungovalo. Kvůli každé chybě nebo nesplnění úkolu jedním jednotlivcem se totiž může práce celého týmu zcela zaseknout.
Komunikace musí proběhnout obzvláště tehdy, kdy je potřeba něco vyjasnit. Manažeři, kteří vedou lidi na dálku, sice nemají čas se každému jednotlivci ve svém týmu věnovat tak, jak by měli, pomůže však udržet si nějakou stabilně nastavenou a pravidelnou komunikaci. Díky tomu tak žádný člen týmu nebude ponechán příliš dlouho napospas situaci, kdy si nebude s něčím vědět rady.
-jk-