Chytré telefony mají zaměstnancům pomáhat lépe zvládat pracovní povinnosti tím, že jim usnadní přístup k e-mailu a internetu v době pobytu mimo kancelář. Mnozí uživatelé se však stávají na svých smartphonech natolik závislými, že musejí neustále kontrolovat svou poštu a sociální sítě, což je ve výsledku stále více stresuje. Někteří navíc propadají halucinacím, když se domnívají, že jim telefon s novými zprávami vibruje v kapse, aniž by to byla pravda. Potvrdili to výzkum zveřejněný na konferenci Britské psychologické společnosti zaměřené na pracovní psychologii.
Výzkum Richarda Baldinga, absolventa studijního programu pracovní psychologie z University of Worcester, provedl dotazníkové šetření a psychometrické testování na skupině více než stovky dobrovolníků z řad studentů a pracujících. Ukázalo se, že používání chytrých telefonů je spojeno se zvýšeným stresem a v nejhorších případech i s domnělými vibracemi. Lidé si je přitom pořídili především proto to, aby jim usnadnily práci.
Richard Balding apeluje na zaměstnavatele, aby důkladně zvážili poskytování smartphonů svým zaměstnancům. Potvrdilo se totiž, že spolu s vlastnictvím chytrého telefonu roste tlak na to, aby zaměstnanec přijímal zprávy kdykoli v průběhu dne. Tak vzniká začarovaný kruh.
„Organizace nebudou vzkvétat, když jejich lidé budou stresovaní,“ citoval Baldinga list The Daily Telegraph. „Omezte počet e-mailů rozesílaným mimo pracovní dobu, a omezte tak nuktání pracovníků stále kontrolovat telefony.“
-kk-