Šest chyb e-mailových bulletinů

E-mailový bulletin může pomoci rozvíjet zákaznickou bázi, zlepšit služby zákazníkům a zvýšit odbyt. Ve spěchu ale obchodníci dělají řadu chyb, jejichž eliminací by získali plný potenciál, který bulletiny nabízí.

Zde je šest nejzávažnějších:

- Zaměňování bulletinu s reklamou. Přestože bulletin může obsahovat akční prvky, jeho skutečným posláním je budovat trvalý vztah s jeho čtenářem, vytvořit klima, prostředí, vztah, které připraví půdu pro nákup při jiných příležitostech.

- Firemní narcismus. Loajalita čtenářů záleží na řadě věcí. Kvalitní obsah bulletinu je na jejich vrcholu. Řada firem produkuje bulletiny, které jsou plné informací o jejich nových pobočkách, zaměstnancích, produktech, službách nebo programech. Co ale čtenáře skutečně zajímá, jsou informace, které se týkají jejich problémů nebo potřeb.

- Používání špatných měření. Měření, kterých se využívá pro posouzení účinnosti e-mailových reklam, nelze pro bulletiny vždy aplikovat.

- Ignorování hodnot hlaviček. Hlavičce „věc“ se věnuje obvykle dostatek pozornosti, ne tolik ale ostatním, zvlášť „od“ a „komu“. Využívejte kombinaci hlaviček k vytvoření dojmu, že se jedná o individuální komunikaci, k identifikaci odesílatele (osoby, firmy, www stránky), a dejte tak čtenářům něco, co mohou využít pro filtrování pošty.

- Obtížné rušení registrace. V nejlepším případě budou mít vaši "ex", kteří se nesnadno odhlásí, špatný dojem. V nejhorším zůstanou „lapeni“ ve vašem distribučním seznamu. Vaše e-maily ale zůstanou stejně nepřečteny, a snižuje se tak přesnost statistik. Zajistěte proto, aby bylo odhlášení rychlé a jednoduché.

- Nevyužití všech možností internetového provozu. Dejte lidem příležitost registrovat se pro zasílání bulletinů na různých místech. Poskytujte informace, jak budete nakládat s jejich osobními daty, co a jak často mohou očekávat ve svých schránkách.

-av-

Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs