Studie je největší svého druhu a zahrnuje údaje od více než 15 000 manažerů a 2 102 odborníků v oblasti lidských zdrojů, kteří zastupují více než 1740 organizací ve více než 24 průmyslových odvětvích po celém světě. Průzkum byl realizován od února 2020 do července 2020. Jeho výsledky by měly sloužit jako včasné varování pro společnosti a organizace před potenciální krizí na pracovišti, která by nepříznivě ovlivnila jejich kontinuitu.
Mezi hlavní zjištění průzkumu patří:
- téměř 60 % lídrů uvedlo, že se na konci pracovního dne cítí vyčerpáno, což je silný ukazatel syndromu vyhoření.
- přibližně 44 % lídrů, kteří se na konci dne cítí vyčerpaní, očekává, že změní společnost, aby postoupili; 26 % tak učiní nejspíše už během tohoto roku.
- Jen 20 % dotázaných manažerů věřilo, že jsou efektivní při virtuálním vedení.
Podle odborníků z DDI bylo překvapivé zjištění především velké procento lídrů, kteří skutečně čelí vyhoření. Nečekali ani tak vysokou a okamžitou souvislost s retenčním rizikem.
Janice Litvin, která je autorkou nástroje Banish Burnout Toolkit, po přečtení závěrů průzkumu prohlásila, že nejzajímavějším zjištěním pro ni samotnou je skutečnost, že lídři nemají pocit, že jsou schopni efektivně čelit pandemii a připravit své týmy na budoucnost. Svou reakci doplnila: „... lídři jsou neustále konfrontováni se změnami, zejména v našem vysokorychlostním nepřetržitém světě technologií. Být připraven na změnu je jedním ze základních principů silného vedení.“
Dopad koronavirové krize bude pravděpodobně trvat dlouho po skončení pandemie. Existují jasné známky toho, že pandemie povede k vážným problémům s udržením lidí, protože u lídrů, kteří pociťují syndrom vyhoření, je téměř čtyřikrát vyšší pravděpodobnost, že opustí své pozice.
Podle závěrů DDI by to mohlo mít trvalý dopad na současné i budoucí lídry, protože 86 % zaměstnanců s vysokým potenciálem také pociťuje syndrom vyhoření a je u nich dvakrát větší pravděpodobnost, že z firmy odejdou než u ostatních kolegů. Existují tedy důvody k obavám o budoucnost plošného vedení.
Radikální změna vpřed
Klíčovým poselstvím průzkumu je, že se manažeři nemohou příliš úzce soustředit na současné obchodní výzvy nebo krátkodobé výzvy způsobené pandemií. Musí být připraveni na rychlé a radikální změny. Společnosti vidí před sebou velmi odlišné obchodní prostředí a budou potřebovat extrémně agilní lídry zaměřené na učení, kteří jsou připraveni rychle se naučit nové dovednosti.
-bb-