Proč podléháme spamu?

Motivací pro vytváření podvodných spamů jsou evidentně peníze. Na otázku, co motivuje lidi, aby na spamové zprávy klikali, už není snadné odpovědět. Jasné je snad jen to, že nikdo není imunní.

Jednou z nejzřejmějších psychologických charakteristik, nutných pro úspěch spamových e-mailů je naivita. Starší lidé, kteří jsou měně zběhlí s výpočetní technikou, jsou zjevně důvěryhodnější vůči různým nabídkám než mladší lidé.

Podle Dr. Jamese Blascoviche, profesora psychologie v UC Santa Barbara, je to hra mezi osobností a motivací, aktuální emocí a řadou dalších faktorů. Je jen trochu složitější, ale ne o mnoho jiná než hra psychologických faktorů, které zapříčiňují to, že lidé nalítnou na podvody jiného charakteru.

Idea, že nikdo není imunní, je hlavní myšlenkou titulu Mind Games : A psychological analysis of common e-mail scams (Hry mysli – psychologická analýza běžných e-mailových podvodů), kterou vydali 25. června Blascovich a McAfee.

Pokud by jen polovina populace USA (asi 150 milionů lidí) používala denně e-mail a jen 1 % (750 000) by každý den podlehlo spamu za průměrných 20 USD, potenciální trh by byl jen v USA 15 mil. USD denně nebo téměř 5,5 miliardy USD za rok.

Podle zprávy McAfeeho si většina uživatelů e-mailů myslí, že spam dokáží odhalit podle toho, co je uvedeno v jeho hlavičce.

-av-

Zdroj: CIO Insight - web pro vedoucí pracovníky - aktuální články, případové studie.
Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO Insight