Tyto nástroje pomáhají obchodním zástupcům, zaměstnancům technické podpory a ostatním lidem, kteří mají na starosti vztahy se zákazníky, pružně reagovat na jejich požadavky. Mají totiž kdykoli přístup k aktuálním datům – např. analýzám nabídky a poptávky, starším datům o zákaznících a podnikovým strategiím. Také si mohou kdykoli zapisovat získané poznatky, které pak napomohou ostatním při rozhodování. Význam těchto zařízení stále roste také proto, že většina zaměstnanců služeb pro zákazníky již pracuje „v terénu“ a musí sdílet své informace s ostatními členy firmy.
I zákazníci mohou komunikovat s firmou prostřednictvím mobilních zařízení a poskytovat tak zpětnou vazbu. Článek dále popisuje kritéria výběru vhodného mobilního zařízení pro zaměstnance. Takový příruční počítač nebo jiný přístroj musí být skutečně mobilní, intuitivní, musí umět komunikovat se širokou škálou aplikací a musí poskytovat vysokou úroveň bezpečnosti.
**Datum vydání:** IV/2002 Zdroj: CRM Project - Informačně bohatý server, vše k zavádění a provozu systémů CRM ve firmě, např. call-centra. Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Project