Pokud byste nyní vypočítali pouze obyčejný průměr, zjistíte, že výsledek je 318 Kč (buňka A10 na následujícím obrázku). Toto číslo však neodpovídá skutečnému rozložení v rámci prodeje v jednotlivých oblastech, případně v rámci časového období (slevy, sezónní výprodeje…).
Proto je na místě pro zjištění průměrné prodejní ceny použít vážený průměr, který zohlední i počet prodaných kusů za danou cenu. Nejprve je třeba vypočítat vždy součiny ceny a počtu kusů pro jednotlivé oblasti. Potom již celkový součet těchto součinů (celkem získaná cena za prodej zboží) vydělit počtem prodaných výrobků.
Tedy v buňce B10 je vzorec =SOUČIN.SKALÁRNÍ(A2:A8;B2:B8)/SUMA(B2:B8), který umí vážený průměr vypočítat. Výsledek je pouze 289 Kč. To znamená, že daného zboží se více koupilo za cenu levnější. Průměrná prodejní cena je tedy nižší.