Manažeři v roli špiónů

Není žádným tajemstvím, že mnoho zaměstnanců využívá firemní připojení k Internetu pro soukromé záležitosti. Lidé z práce nakupují, hledají v jízdních řádech, plánují dovolenou nebo prostě surfují na webu. Údajně až 59 % všech obchodů na Internetu bylo uzavřeno v práci. Jiná studie, kterou provedl server Vault.com uvádí, že 47 % zaměstnanců tráví denně minimálně půl hodiny na Internetu hledáním pro osobní potřebu.

Z tohoto hlediska by se tedy mohlo monitorování využívání Internetu zdát pochopitelné. Manažeři mají obavy, zda neklesne výkonnost zaměstnanců a domnívají se, že v práci by se mělo pracovat. Ke slovu se tedy dostávají specializované programy, které umožňují monitorovat návštěvy webových stránek a dokonce kontrolovat zaměstnancům poštu. Na druhou stranu je však nutné si uvědomit, že když zaměstnanci vyřizují určité osobní záležitosti během několika minut přes Internet v práci, nemusí si kvůli tomu brát volno na celý den.

Svou roli v celé problematice hraje také skutečnost, že zakázané ovoce nejlépe chutná. Když zaměstnancům zakážete osobní e-maily, telefonáty a surfování na Internetu, budou mít o to větší snahu vaše zákazy nějak obejít. Lidé se také chovají podle toho, co se od nich očekává. Když jim takto vyjádříte nedůvěru, nebudou se snažit být důvěryhodní. A jestliže zaměstnancům skutečně nedůvěřujete, možná je načase najít si jiné.
Zdroj: Business2 - americký server pro firmy a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business2