Doporučení na sociální síti LinkedIn vám pomohou nejen při hledání nové práce, ale i obchodních příležitostí. Potenciální zaměstnavatel či klient v nich najde důležité reference o kvalitě vaší práce a jejích výsledcích. Server careerealism.com se proto nedávno zaměřil na to, koho byste měli oslovit se žádostí, aby vám dal své doporučení. Doporučuje pět následujících lidí.
1. Spokojený zákazník
Když vám někdo z klientů vyjádří uznání za dobře odvedenou práci, rovnou jej slušně požádejte, zda by vám nenapsal doporučení na LinkedIn. Sami mu pak zašlete žádost o doporučení, do které však napíšete osobní prosbu, nikoli jen okopírujete automaticky vygenerovaný text.
2. Kolega z týmu
Oslovte spolupracovníky, s nimiž jste se podíleli na společném úspěšném projektu. Sami se nabídněte, že na oplátku napíšete doporučení i vy jim. Zaměřte se na schopnost práce v týmu, rozhodování, komunikaci, motivaci apod.
3. Současný šéf
Nebojte se oslovit svého šéfa, aby prostřednictvím doporučení vaší osoby na LinkedInu odměnil vaše úspěchy v současné práci. Pomůže vám to získat více kontaktů a potenciálních klientů.
4. Bývalý šéf
Pokud jste se zrovna nerozešli ve zlém, je vaše žádost o doporučení zcela relevantní. Doporučení bývalého šéfa se vám bude hodit zejména při hledání nové práce.
5. Zástupce neziskové organizace
Pokud jste členy některé z neziskových organizací a aktivně se podílíte například na dobrovolnických projektech, požádejte o doporučení někoho z vedení této organizace. Nejen, že tím podpoříte své PR, ale také ukážete, že máte zájem pomáhat ostatním.
Kdo vás doporučuje na síti LinkedIn? Koho jste naopak doporučili vy?
-kk-