Je vaše společnost skutečně prozákaznicky orientovaná?

Pokud jste aktivní v oblasti, kde působí více než jeden dodavatel, je skvělá zákaznická zkušenost to jediné, čím se můžete skutečně odlišit od konkurence. Získat si důvěru zákazníků, je však těžké.

Ilustrační snímek

Firmy musejí na své zákazníky myslet při všem, co dělají. Ty, které to dělají správně, se tím od svých konkurentů dramaticky odliší. Leckdy jsou tak daleko, že překračují očekávání zákazníků a vytvářejí tak skutečně nečekaně dobrou zákaznickou zkušenost.

A nejlepší na tom je, že tyto firmy se takto chovají důsledně a stabilně, říká článek na webu management-issues.com. Co byste tedy měli dělat?

  1. Buďte rychlí: Odpovídejte na dotazy zákazníků. Buďte také připraveni řešit stížnosti tak rychle, až to zákazníky překvapí. Když zákazníky pozitivně překvapíte, je to to nejlepší, co můžete udělat.
  2. Ať se s vámi dobře jedná: Musí být snadné u vás nakupovat – a to jak online, tak offline. Není to jen o prodeji, ale o tom, aby se snadno jednalo s každým oddělením.
  3. Udělejte něco navíc: Potěšte zákazníky tím, že překonáte jejich očekávání. Nejde však jen o to, nabídnout extra slevu. Zaměřte se na vytváření pravých a personalizovaných zákaznických zkušeností.
  4. Buďte konzistentní a vytrvejte: Překonáním očekávání zvyšujete laťku. A musíte být schopni ji zvyšovat neustále. Možná to zní, jako že si pletete bič sami na sebe, ale nezapomínejte, že se tak zároveň dostáváte ještě dál před konkurenci.
  5. Když se něco nepovede, buďte proaktivní: Buďte ochotni vnímat a řešit zklamání zákazníků. To, že se někdy něco nepovede, je téměř jisté. Neskrývejte své přehmaty. Když něco pokazíte, musíte si umět udržet zákazníky i přesto. Můžete však jít ještě dále: berte to tak, že každý váš zákaznický přešlap je šance udělat z daného zákazníka někoho, kdo si po této zkušenosti bude vaší značky opravdu vážit a bude ji doporučovat svým známým.
  6. Mějte důvěru ve své zaměstnance: Buďte odvážní a povzbuzujte své lidi, aby v případě, že dojde na interakci se zákazníkem, jednali spontánně a vyvinuli iniciativu. Dejte jim možnosti a pravomoci, aby oni sami vytvářeli skvělé zákaznické zkušenosti.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues