Internet - nejdynamičtěji se rozvíjející reklamní médium

Podle odhadu Unie vydavatelů, který proběhl na základě průzkumu trhu, překročily Tržby za internetovou reklamu poprvé hranici jedné miliardy korun. Hrubý obrat internetové reklamy dosáhl v loňském roce celkových 1,01 miliardy Kč a letos by měl činit až 1,390 miliardy korun.


Údaje provozovatelů serverů považuje Unie vydavatelů za nejspolehlivější zdroj. Internetová reklama loni v hrubém objemu narostla proti předchozímu roku o 32,8 procenta a pro rok 2006 se odhaduje nárůst o 38 procent. Dosavadní i očekávaný růst naznačují, že internet bude nejdynamičtěji se rozvíjejícím reklamním médiem.
Mezi hlavní faktory růstu reklamy, jejichž působení bylo potvrzeno již na začátku roku 2006, lze zařadit ZOH v Turíně, změnu značky Oskar na Vodafone a s tím související zostření konkurenčního boje mobilních operátorů a také ofenzivní nabídku připojení ADSL. Taktéž lze očekávat pozitivní vliv MS ve fotbale. Nemalý vliv na růst internetové reklamy má samozřejmě také stále se zvyšující počet uživatelů internetu.

Z pohledu jednotlivých zdrojů došlo v oblasti reklamních příjmů proti roku 2004 k mírnému růstu podílu mediálních agentur na úkor přímých klientů a mediálních zastupitelství. Provozovatelé serverů dosáhli obratu cca 900 milionů korun za další formy internetové reklamy jako jsou například řádková inzerce, katalogy, přednostní výpisy a další.

-ds-

Zdroj: Euro - web týdeníku Euro
Zobrazit přehled článků ze zdroje Euro