Jak řídit doporučení na LinkedInu

Ilustrační snímek

Doporučení od ostatních uživatelů ve vašem profilu na sociální síti LinkedIn pomáhají zvyšovat vaši důvěryhodnost v profesním světě a mohou vám přinést zajímavé pracovní nabídky a příležitosti. Je však k tomu zapotřebí dodržovat určitá pravidla práce s doporučeními. Server Mashable.com shrnul tato pravidla do šesti bodů.

1. Aktivně žádejte o doporučení

Nečekejte, až vám někdo dá své doporučení sám od sebe. Slušně žádejte o doporučení a snažte se, aby tato doporučení byla co nejspecifičtější. Měla by popisovat například velký projekt, na kterém jste společně pracovali a čeho jste dosáhli, nikoli obecně konstatovat, že „jste ve své práci dobří“.

2. Vybírejte si, koho požádáte

Neodesílejte žádost o doporučení všem svým kontaktům, mezi nimiž mohou být lidé, s nimiž jste již dlouho nepracovali, nebo jste s nimi dokonce nepracovali nikdy. Pak by se vám mohlo stát, že dostanete naprosto nerelevantní doporučení.

3. Nepřehlížejte žádosti o doporučení

Pokud vám přijde žádost o doporučení od někoho, koho příliš neznáte, poděkujte za zájem, ale upřímně napište, že mu rádi dáte doporučení později, až bude vaše spolupráce bližší. Nedávejte doporučení jen proto, abyste nevypadali neslušně.

4. Dobře si rozmyslete, komu dáte svá doporučení

Dávejte si pozor, abyste si ve vašem pracovním týmu neposkytovali všichni doporučení navzájem. Ve výsledku by to nemělo žádný přínos. Vaše doporučení se objevují nejen v profilech těch, které doporučíte, ale i v tom vašem.

5. Pravidelně kontrolujte svá doporučení

Může nastat situace, kdy budete potřebovat některá doporučení ze svého profilu odstranit nebo je upravit. Najděte si proto čas na čtení svých doporučení a případné úpravy.

6. Nezapomeňte poděkovat

Za doporučení vždy poděkujte, odolejte však pokušení automaticky nabídnout doporučení tomu, kdo dal doporučení vám. Pokud vám to nebude příjemné, pouze poděkujte.

-kk-

Zdroj: Mashable - server věnovaný sociálním a digitálním médiím
Zobrazit přehled článků ze zdroje Mashable