Začněte vytvářet vlastní obsah
Chcete-li začít s obsahovým marketingem, musíte udělat následující:
Najděte hlas a osobnost pro váš brand, pro vaše podnikání. Obsah musí vždy odpovídat tomu, jaká vaše značka je. Potřebujete vždy komunikovat obdobným tónem, váš obsah musí být konzistentní. Určité rozdíly v tonalitě pro různé sociální sítě jsou v pořádku, protože každá sociální síť je ze své podstaty jiná (např. na LinkedInu musíte vystupovat profesionálně, zatímco na Instagramu byste měli být přátelští a srdeční).
Chcete-li upoutat pozornost, vyprávějte příběhy. Obsah, který vytváříte, je zároveň skvělým nástrojem pro to, jak se na sociálních sítích spojit s vaším publikem. Protože pozornost uživatelů je extrémně prchavá, musíte je zaujmout takřka okamžitě. Prezentujte proto příběhy, které uživatele zaujmou a které jsou v souladu s hodnotami, za kterými si stojíte.
Zjistěte, co dělá vaše konkurence. Snažte se sledovat, čím se prezentují vaši konkurenti. Jejich aktivity by pro vás měly být důležitým zdrojem inspirace a také měřítkem toho, jak si vedete vy sami. Můžete samozřejmě odpozorovat také to, co nefunguje.
Ukažte svou odbornost a své znalosti
Váš obsah je skvělým nástrojem také k předvedení vašich znalostí a toho, jakou přidanou hodnotu poskytujete. Použijte svůj obsah k prokázání toho, že jste odborníci na slovo vzatí. Poskytujte ve svém obsahu užitečné rady a informace a pomáhejte tak návštěvníkům lépe se rozhodnout o svém nákupu. Staňte se spolehlivým zdrojem informací a lidé se k vašemu obsahu budou vracet.
Nasaďte psychologii
Existují psychologické spouštěče, které uživatele vedou ke sdílení obsahu – zkuste použít tyto dva, které doporučuje web business2community.com.
- Zábava: Vytvářejte vtipná videa nebo vtipné a relevantní memy, kterým se uživatelé zasmějí.
- Sociální potvrzení: Lidé rádi vyjadřují své postoje a pak na ně rádi dostávají kladnou zpětnou vazbu od ostatních. Vaše příspěvky by jim měly umožnit přesně tohoto dosáhnout – a oni je pak budou sdílet.
-jk-