Využijte průzkumy – ptejte se
Vytvořte vyskakovací průzkumy, kdy se otázka zobrazí přímo na vašem webu. Zeptejte se svých návštěvníků na to, s čím mají nejvíc trápení – jde o to odhalit jejich největší problémy, které nějak souvisejí s vašimi produkty nebo službami. Použijte tyto průzkumy k identifikaci častých potíží, se kterými se vaše cílová skupina potýká.
Začněte s posíláním po-nákupních e-mailů
Díky kontaktům, které máte v seznamu e-mailů, můžete získat dodatečné informace o svých zákaznících. Pouhý e-mail vám tak může znatelně pomoci s udržením zákazníků. Požádejte je o zpětnou vazbu, kterou si pak pečlivě zkontrolujte a vyhodnoťte. Chtějte vědět, jak se vaši zákazníci cítí po tom, co u vás nakoupili. Díky tomu jim možná o to snáze později budete moci prodat něco dalšího, radí nám web business2community.com.
Spotřebitelé jsou navíc celkem ochotní dát nějakou tu zpětnou vazbu – prodejce si o ni však musí říct. Zaměřte se tedy na lidi, kteří od vás nedávno něco koupili. Stačí jednoduchý děkovací e-mail s přiloženým formulářem pro zpětnou vazbu nebo s klikacím odkazem. Dejte svým zákazníkům vědět, že jejich zpětná vazba je pro vás důležitá. Řekněte jim, že tak mohou ovlivnit, jak budou vypadat vaše budoucí produkty.
Chcete-li dosáhnout co nejlepších výsledků, e-mail personalizujte. Pokud se vám povede uvést jméno zákazníka v předmětu e-mailu, je to pro získání reakcí skvělé.
Poslouchejte na sociálních sítích
Existuje jeden obrovský zdroj zpětné vazby – a jsou to sociální sítě. Lidé na sociálních sítích často píšou o produktech, které si kupují, a sdílejí své zkušenosti s různými značkami. Pokud se budete dívat pozorně, podaří se vám dost možná také identifikovat problémy, kterým čelí některé podskupiny vaší primární cílové skupiny.
Musíte mít přehled o tom, co vaši zákazníci na internetu říkají jak o vás, tak i o vašich produktech. Existuje vícero nástrojů, které můžete použít k zaměření se na relevantní hashtagy nebo přímo na název vaší značky. Můžete také sledovat nejvlivnější uživatele, ať už v celém vašem oboru nebo v rámci nějaké vaší cílové skupiny. Zkoumejte také trendy, které vám zpětná vazba odkryje – buď v rámci vašeho podnikání, nebo trendy, které jsou platné pro celé odvětví.
-jk-