Zákazníci dostávají podobných dopisů i desítky denně – v moderní řeči se tato metoda nazývá spam. Většinou je vymazávají a nečtou, což firmě, která je rozesílá, na důvěryhodnosti příliš nepřidá. Firmy by si měly vytvářet rozesílací seznamy na základě skutečného zájmu zákazníků a každému posílat jen to, co je pro něj vhodné.
Zákazníci by si měli sami řídit vztah s firmou a poskytovat zpětnou vazbu. K tomu mohou sloužit speciální webové stránky a formuláře, kde si mohou zákazníci sami určit, jak často chtějí e-maily dostávat, v jakém formátu a jaký by měl být jejich obsah. Klíčovým konceptem je prostě zaměření na zákazníka.
Podle provedených průzkumů utrácejí firmy v průměru 5% svého marketingového rozpočtu na e-mailové kampaně. Jsou to poměrně vysoké výdaje a proto by měly být vynaloženy účelně. Spam může značku (brand) velmi poškodit a zavřít tak firmě cestu k vyšším ziskům.