Přicházejí konverzační uživatelská rozhraní

Stále častěji se uživatelská rozhraní aplikací a webových stránek, tedy to, co vidí uživatel, mění díky chatbotům.

Ilustrační snímek

Má to své jasné výhody:

  • Vzhledem k tomu, že taková interakce je velmi smysluplná, vede konverzační rozhraní k lepšímu zapojení koncového uživatele, který celému procesu také víc důvěřuje
  • Uživatelská zkušenost je vynikající, pokud ji srovnáme s tradičními menu a vyplňováním formulářů, což je časově náročné.
  • Takové uživatelské rozhraní je funkční napříč platformami
  • Toto rozhraní je také vhodné pro inteligentní scénáře, kde jsou otázky upraveny na základě odpovědí, které uživatel už uvedl
  • Toto rozhraní vede k vyšší pozornosti uživatelů: U cílených otázek pak vždy následuje jasná výzva k akci

V dohledné budoucnosti je dost možné, že konverzační uživatelské rozhraní nahradí téměř všechny webové formuláře. Proto byste měli změnit uživatelské rozhraní vašeho webu nebo aplikace do konverzační podoby co nejdříve i vy.

Tonalita může dodat realistický pocit

Konverzace, ve které jsou používána slova, která lidé používají přirozeně, činí celou interakci mnohem zábavnější. Výsledkem je zážitek, který se velmi podobá jednání s člověkem. Odstraněním rozhraní a jeho nahrazením konverzací se uživatelé dostávají do mnohem známějšího kontextu, tvrdí článek na webu business2community.com.

Uživatelské prostředí bez trablů

Konverzační rozhraní je také mnohem příjemnější než tradiční rozhraní. Chcete-li s ním komunikovat, stačí pouze psát nebo mluvit. To šetří čas, protože se koncový uživatel nemusí zdlouhavě učit, jak dosáhnout výsledku, který potřebuje. To znamená, že celá interakce je mnohem snadnější a ve výsledku tím ušetří drahocenný čas.

Zkušenost šitá na míru

Když lze přizpůsobit tón, styl a rychlost řeči nebo psaní, vede konverzační rozhraní k vytvoření hlubšího spojení a větší důvěře mezi uživatelem a daným systémem.

 

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com