Web addicted2success.com navrhuje následující tipy. Sice byly určeny hlavně pro startupy, jsou však relevantní pro každého, kdo chce začít spolupracovat s celebritami dnešních sociálních sítí.
Zaměřte se na zapojení fanoušků
Aby vaše influencer marketingová kampaň přinesla výsledky, není zas tak důležitý počet sledujících daného influencera. Musíte si spíš ověřit, jak jeho publikum reaguje na jeho příspěvky. Dá se říct že obvykle je tomu tak, že jak roste se počet fanoušků daného influencera, klesá relativní počet interakcí, kterých jeho příspěvky dosáhnou.
Lidé totiž často začínají mít pocit, že hvězda s mnoha a mnoha fanoušky už není moc blízká jejich každodennímu životu a influencer pro ně přestává být relevantní.
To je také důvod, proč podle webu addicted2success.com spotřebitelé mají tendenci více se ztotožňovat s někým, kdo má tisíce fanoušků, než s někým, kdo jich má statisíce. Právě se středně velkými influencery máte často větší šanci dostat ven doporučení, která budou spotřebiteli brána skutečně vážně.
Znáte své vlastní fanoušky?
Podívejte se mezi své současné fanoušky, kteří mají rádi váš produkt nebo službu – může se stát, že tam bude někdo, kdo vám bude ochoten pomoct. Zaměřte se na ty, kteří se zdají mít vliv na své vrstevníky. Hledejte populární studenty na místní univerzitě spíše než celebrity. Ty jsou příliš drahé.
Plaťte za výkon – nesmíte se spokojit jen s publikovanými příspěvky
Vaši influenceři by měli získávat odměnu pouze v případě, že kampaň přinese hmatatelné výsledky. Neplaťte jen za to, že řeknou nebo nějak jinak zmíní názvy vašich produktů. Vaše spolupráce by se měla zakládat na skutečných výsledcích kampaně. Snažte se najít influencery, kteří do toho za těchto podmínek půjdou.
-jk-