Co dělá konkurence?

Existuje nespočet důvodů, proč se zajímat o konkurenci. Když bude mít firma dostatek informací o konkurenci, může správně volit marketingové taktiky, možnosti výzkumu, investice i celkovou obchodní strategii. Efektivní sběr informací o konkurenčním prostředí přitom nemusí probíhat v nelegální provině. Naopak můžete využít řadu zcela legálních postupů a zdrojů:

- Kupujte produkty svých konkurentů.

- Přijímejte bývalé zaměstnance konkurentů.

- Navštěvujte stánky konkurentů na veletrzích konferencích.

- Mluvte s prodejci svých konkurentů.

- Využívejte veřejně přístupná data.

Veřejně dostupná data o konkurenci vám nabídnou noviny a časopisy nebo odborné zprávy. Důležitým zdrojem jsou také on-line materiály. Jedná se především o firemní webové stránky, on-line verze publikací, vyhledávací stránky a monitorovací služby.

- Firemní webové stránky. Vyhledejte si stránky podle jména příslušné firmy nebo produktu.

- On-line publikace. Mnoho novin a časopisů má své internetové verze. Nabízí také možnost vyhledávání v archivech.

- Monitorovací služby. Specializované firmy vám zajistí přísun informací o firmě nebo produktu, který vás zajímá.

- Vyhledávače. Stránky určené pro vyhledávání informací vám umožní vyhledat téměř cokoli.

-kk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management