Odpovědní činitelé se proto rozhodli tento problém řešit na globální úrovni. V následujícím týdnu by se měli sejít zástupci regulačních úřadů a klíčových firem působících na internetovém trhu (America Online a Microsoft). Ti podali podnět k úpravě legislativy, v níž by byla problematika spamu a jeho rozesílání přísně postihována. Zatím se proti tomuto novodobému moru bojuje nekonzistentně a metodou „pokus-omyl“ – softwaroví vývojáři navrhnou účinný filtr a spammeři se snaží najít způsob, jak jej obejít (přičemž jsou stále vynalézavější).
V USA zatím neexistuje konzistentní zákon, který by spammery postihoval. Jistý pokrok je ale znát – všechny hromadně rozesílané e-maily musí mít povinně odkaz umožňující odhlášení se z rozesílacího seznamu (unsubscribe). Evropská unie zašla podstatně dále. Přijala direktivu, která výslovně zakazuje rozesílání e-mailů, které si příjemce sám nevyžádal. Všechny členské státy musí toto opatření implementovat nejpozději do letošního října. Existují však důvodné obavy, zda toto opatření nezlikviduje masový marketing úplně. Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist