Profesní sociální síť LinkedIn má v tuto chvíli více než 650 tisíc uživatelů z České republiky. Většinu z nich tvoří manažeři a profesionálové, tudíž právě vy. Pravděpodobně jste již zvládli základy, mezi které patří vytvoření profilu, budování sítě kontaktů a aktivní účast v diskusních skupinách. Dnes se proto zaměříme na méně známé rady, jak proměnit váš profil na LinkedInu v co možná nejsilnější nástroj budování osobní značky.
Vycházíme z článku s názvem 22 LinkedIn Secrets LinkedIn Won't Tell You, který publikoval odborník na budování osobní značky William Arruda na serveru Forbes.com. Vybrali jsme pro vás rady, které mohou na první pohled vypadat nelogicky, dokáží vám však pomoci k maximálním výsledkům za využití minimálního úsilí.
1. Nezveřejňujte všechny úpravy profilu
Když aktualizujete více položek ve svém profilu najednou, vypněte funkcionalitu upozorňování vašich kontaktů na změny. Stačí, když pak zveřejníte pouze hlavní změnu (např. novou pracovní pozici, novou dovednost apod.). Není třeba obtěžovat všechny tím, co všechno zrovna editujete.
2. Žádejte o potvrzení pouze několika svých největších dovedností
Nejprve si ujasněte, jaké dovednosti jsou pro vás klíčové a chcete je potvrdit ostatními. Váš profil by měl jasně ukázat, že vás ostatní oceňují právě v těchto dovednostech (Endorsements). Pokud vám někdo potvrdí dovednost, která pro vás není důležitá, nezdráhejte se toto doporučení nepřijmout či smazat. Sami potvrzujte dovednosti druhých pouze pokud opravdu víte, že jsou vynikající. Mějte na paměti, že potvrzení, která dáte druhým, o vás také hodně říkají.
3. Nebojte se používat starý obsah
Máte-li k dispozici zajímavý obsah, který jste vytvořili již před nějakou dobou, klidně jej použijte znovu. Posílíte tím svou značku a její konzistentnost. Tentýž obsah můžete používat více různými způsoby. Články, které jste původně zveřejnili na své blogu, můžete například s mírnými obměnami postupně zveřejňovat na sociálních sítích ve formě aktualizací (activity updates) či odborných článků vložených přímo do profilu.
4. Vstupte do skupin i mimo svůj obor
Neomezujte se jen na skupiny z oboru, v němž pracujete nebo podnikáte. Vybírejte si i podle dalších svých zájmů a součástí své identity. Získáte tak přístup k více lidem, kteří pro vás mohou být důležití. Vybírejte si však vždy skupiny, kterou jsou hodně aktivní a mají hodně členů.
5. Přijímejte pozvání od neznámých lidí
Zde se William Arruda nekompromisně rozchází s oficiálními pravidly LinkedInu, které povolují pouze spojování s lidmi, které skutečně znáte. „Pomáhá to prodávat placený účet Premium, ale nepomůže vám to, abyste byli více vidět,“ vysvětluje Arruda.
6. Počítejte se zkomoleninami svého jména
Lidé nemusejí vědět, jak přesně se vaše jméno píše, nebo že máte nové příjmení. Doplňte proto do souhrnu (Summary) svého profilu různé tvary svého jména, s nimiž se běžně setkáváte, případně své rodné příjmení. William Arruda například má ve svém profilu: „AKA/Common misspellings: Bill Arruda, Will Arruda, William Aruda, Will Aruda“. Ve vyhledávači jej tedy najdou i ti, kteří neznají přesný tvar jeho jména.
7. Změňte pořadí jednotlivých částí profilu
LinkedIn umožňuje přesouvání jednotlivých částí, ale většina lidí to nevyužívá. Profily téměř všech tedy začínají souhrnem a pokračují pracovním i zkušenostmi a končí přehledem absolvovaných škol. Zkuste se zamyslet a sestavit jednotlivé části svého profilu tak, aby nejdůležitější informace byly co nejvíce nahoře. Rozhodně se tím odlišíte od ostatních.
8. Profil není životopis
Vytvářejte jej tak, jako byste vedli rozhovor s druhými lidmi. Vložte do něj svou osobnost tím, že ukážete své hodnoty a zájmy. V souhrnu můžete například napsat, co vás baví mimo vaši práci.
9. Nedívejte se doprava
Ve vašem profilu by měla být pouze profesionální fotografie. Týká se to jak rozlišení a ostrosti, tak kompozice. Váš pohled na fotografii by měl směřovat buď přímo vpřed nebo mírně doleva směrem k obsahu, který sdílíte. Hlava otočená vpravo vysílá signál, že se odvracíte, a tudíž nevěříte obsahu na dané stránce.
10. Sbírejte spojení
Dejte si cíl spojit se alespoň s 500 lidmi. Nejen, že tím rozšíříte své cílové publikum, ale také dosáhnete psychologické hranice, která má silný vliv na lidi, kteří na vás narazí.
Využíváte již některou z těchto technik? Co s o nich myslíte?
-kk-