Jak na pracovišti vytvořit prostředí důvěry a otevřené spolupráce? Existuje několik oblastí, na které byste se měli zaměřit, tvrdí článek na webu management-issues.com, původně publikovaný obchodní školou INSEAD.
Postoj ke zpětné vazbě
Pro posílení důvěry je velmi důležité, jak manažeři nakládají se zpětnou vazbou. Pro obě osoby – jak pro toho, kdo zpětnou vazbu dává, tak pro toho, kdo ji přijímá – dávání zpětné vazby vyžaduje dost vzájemné důvěry. Poskytnutí zpětné vazby je mnohem jednodušší, když se ve společnosti nehraje na nějakou výraznou hierarchii. Pokud jsou manažeři ochotni dostávat zpětnou vazbu od svých kolegů ze všech úrovní, může to důvěře hodně pomoci.
Férovost procesů
Abychom vybudovali důvěru, musí být se zaměstnanci zacházeno spravedlivě. I vrcholoví manažeři musejí být za svá rozhodnutí zodpovědní, musí existovat pravidelné hodnocení pracovního výkonu a pracovní úkoly i karierní postup musejí být distribuovány spravedlivě.
Uznání
Pro vybudování prostředí důvěry musejí být kolegové, kteří odvedli dobrou práci, za to také uznáni a oceněni. Když vrcholoví manažeři otevřeně chválí zaměstnance na nižších úrovních, kteří udělali kus dobré práce, důvěru to obrovsky posiluje.
Rozvoj zaměstnanců
Lidé důvěřují organizacím, které mají zájem o to, aby jejich lidé rostli a rozvíjeli se. Lidé se cítí mnohem lépe, když se s nimi zachází jako s lidskými bytostmi, ne jako s něčím, co vlastně jen produkuje peníze. Součástí tohoto procesu je i proces nástupu nových zaměstnanců – je důležité zacházet s lidmi dobře už od chvíle, kdy nastoupí do práce. Přivítejte proto nováčky, aby se u vás cítili vítáni. Kromě jiných výhod to zlepší retenci zaměstnanců.
-jk-