Řada společností přijala strategii správy znalostí kvůli zlepšení své konkurenceschopnosti. Aplikovat správu znalostí znamená také vzít na vědomí nové znalostní zdroje.
Obecně platí, že znalost je součástí kontinua, které odborníci v oblasti správy znalostí zobrazují jako pyramidu: základna pyramidy představuje **data,** střední část **informace** a na samotném vrcholu leží **znalosti**. Někteří teoretici mluví ještě o vyšší kategorii, kterou je „moudrost“.
Kathy Curley – viceprezident společnosti Communispace Inc. – dělí znalosti na:
- vyjádřené
- dosud nevyjádřené
- nepostižitelné
Z tohoto pohledu představuje poslední kategorie hranici možností správy znalostí.
Podle Johna S. Browna – vedoucího výzkumu společnosti **Xerox. Corp.** - může být skutečným podnětem ke změnám teprve znalost získaná za hranicemi společnosti. Brown klade velký důraz na vztah společnosti se zákazníkem.
Klíčem k úspěchu je vytvoření struktur na podporu vytváření a výměny znalostí mezi zaměstnanci.
*Datum vydání:* 01/2001
Zdroj: Knowledge Management Magazine - zdroj informací pro oblast knowledge managementu (správy znalostí)