Praktické tipy, jak mohou data pomoci manažerům se lépe rozhodovat

Žijeme v době, kdy máme bezprecedentní přístup k informacím, datům a moderním technologiím v čele s umělou inteligencí. Chytří a ambiciózní manažeři si uvědomují sílu těchto dat a snaží se je využít ve své každodenní praxi. A právě data vám mohou pomoci se lépe rozhodovat na úrovni jednotlivce i celých týmů. Zde je několik praktických tipů pro manažery, jaká data lze využít k tomu, aby dělali lepší, rychlejší a efektivnější rozhodnutí.

Ilustrační snímek

Tytp tipy přinesl Forbes.

Nastavení a vyhodnocování KPI

KPI, tedy klíčové indikátory produktivity vašich pracovníků, slouží nejenom k odměňování vašich podřízených, ale především ke zvyšování produktivity celého týmu. Využijte data, která máte k dispozici, jako například úspěšnost vašich podřízených, jejich efektivitu, objem odbavených zakázek nebo rychlost vyřizování požadavků, a využijte tato data k sestavení i vyhodnocování KPI pro vaše podřízené.

Strategické plánování a vyhodnocování rizik

Každý manažer by se měl pravidelně věnovat strategickému plánování a rozhodování o dalším směřování celého týmu. Data, moderní technologie a umělá inteligence vám mohou pomoci nejenom určit, jakým směrem by se měl váš tým nadále ubírat, ale mohou vám i pomoci vyhodnotit rizika, která z jednotlivých možností a plánů plynou.

Analýza produktivity

Produktivita týmu je klíčovým faktorem při řízení zaměstnanců. Ujistěte se proto, že máte skutečně kvalitní a relevantní data o tom, jak si vedou vaši podřízení i jak si vede váš tým jako celek. Všechna ostatní manažerská rozhodnutí by se měla opírat právě o kvalitní analýzu produktivity týmu.

Optimalizace týmové komunikace

Data vám mohou pomoci i vylepšit týmovou komunikaci. Můžete například měřit průměrný čas odpovědí na komunikačních platformách, jako je třeba Slack, Teams nebo i e-mail, případně vyhodnocovat workflow jednotlivých úkolů a projektů a zjišťovat, kde vázne interní nebo externí komunikace vašeho týmu.

Vyšší spokojenost zákazníků

Úspěšnost většiny týmů se do velké míry odvíjí od spokojenosti zákazníků – ať už se jedná o vnitrpodnikové (interní) klienty, nebo klasické externí zákazníky. Data jako jsou hodnocení klientů, míra reklamací, data typu CSAT (customer satisfaction) nebo i vyplněné dotazníky spokojenosti vám umožní měřit spokojenost vašich odběratelů v čase a například i v závislosti na nejrůznějších změnách ve vašem týmu.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com