Jste dobrý v řešení problémů?
Jaký byl poslední velký problém, který jste vyřešili? Odhalili jste tento problém vy sami? Odhalili jste, co bylo příčinou daného problému? Zajistili jste, že se stejný problém v budoucnu už nebude opakovat? Zavedli jste monitoring nebo nějaká podobná opatření, která rychle upozorní personál, až se podobný problém objeví příště?
Když se stanete COO, v podstatě jste se stali člověkem, kterého musí zajímat vše, co nějak souvisí s byznysem organizace. V této roli musíte usilovat o to, aby celá organizace byla tak efektivní, jak jen může být. K tomu potřebujete dobře rozumět mnoha oborům, tvrdí článek na webu cfo.com.
Klíčem k tomu uspět v pozici šéfa provozu je také umět udělat si vlastní názor. Jako COO budete muset posuzovat i nefinanční otázky – například jak nejlépe řídit výkonnost lidského kapitálu. Opět bude klíčová vaše zvědavost. Musíte si osvojit pevný základ znalostí o mnoha různých oblastech.
Budete si muset udělat silný názor na:
- Různé přístupy k byznysu
- Technologické trendy
- Ekonomické klima jako takové
Budete zkrátka potřebovat dobrou představu o tom, jak řešit všechny zásadní otázky.
To vše povede k tomu, že budete důvěryhodným lídrem
Budete si muset vytvořit vizi, která bude založena na vašich názorech na velkou množinu oblastí. Propojte své názory do celkového schématu – právě to bude vaše vize, vaše vidina správného přístupu k byznysu.
Popsali by vás vaši obchodní partneři jako někoho, kdo je schopen uvažovat z vícero pohledů na danou věc? Vidí vás jako někoho, kdo dovede dát dohromady koherentní strategii?
Když jste COO, musíte být prostě neustále zvědaví – budete muset vždy pátrat po těch nejzákladnějších příčinách problémů, se kterými se setkáte. A navíc si budete muset vytvořit jasný názor na všechny klíčové oblasti podnikání.
-jk-