Když se zeptáte lidí ve vašem okolí, co považují za hlavní zásady řízení času, dočkáte se odpovědí jako dobře připravený seznam úkolů, řízení více priorit, lepší řízení porad nebo přívalu e-mailů a dalšího papírování. To všechno jsou správné odpovědi, nezahrnují však čtyři skutečně nejdůležitější věci, které ve vzájemném propojení dokáží zefektivnit časové plánování.
- Neefektivní vztahy. Více než polovina vaší produktivity má co do činění se vztahy s ostatními lidmi. Neznamená to, že člověk bez dobrých spolupracovníků a přátel nemůže být produktivní. Nebude však dosahovat takové produktivity jako ti, kteří mají s okolím pozitivní a efektivní vztahy.
- Špatný přístup. Pokud nemáte k práci dobrý přístup, jste odrazováni, chybí vám morálka a tomu odpovídá i vaše výkonnost. Negativní lidé navíc mají tendenci odpuzovat pozitivní lidi, kteří by jim mohli pomoci a naopak k sobě poutat další negativisty jejich příběhy o neštěstí a neúspěchu.
- Neustálá únava. Lidé si často stěžují, že jsou unavení celé dny. Některým chybí dostatek spánku, jiní mají zdravotní problémy. V řadě případů však odpočívají dostatečnou dobu, nikoli však kvalitně. Na vině je přílišný stres, jemuž je třeba se bránit.
- Počasí. Lidé na celém světě snižují každý den svou produktivitu přílišným soustředěním na počasí. Je příliš zima, teplo, deštivo nebo sucho. V případě hurikánu nebo podobně extrémního projevu počasí, je nižší produktivita práce na místě. Není však třeba zabývat se normálními projevy počasí jen proto, abyste se okrádali o produktivní den.
-kk-