Zahlcení informacemi, tzv. information overload, představuje velmi rozšířený a stále narůstající problém mezi profesionály na celém světě. Největší daň si vybírá na produktivitě a morálce zaměstnanců. Potvrdil to výzkum mezi 1700 kancelářskými pracovníky v USA, Kanadě, Jihoafrické republice, Velké Británii a Austrálii, který provedla společnost LexisNexis.
59 % pracovníků napříč všemi pěti zkoumanými zeměmi se shodlo, že objem informací, který musejí zpracovávat při práci, s ekonomickou krizí výrazně narostl. 62 % uvádí, že se to podepisuje na kvalitě jejich práce, jelikož nedokáží informace roztřídit dostatečně rychle. 52 % mluví o ztrátě morálky.
Kdy nastane informační bod zlomu?
Výzkum s názvem 2010 International Workplace Productivity Survey vyšel z podobného výzkumu z roku 2008, který vymezil zahlcení informacemi jako fenomén, který vede americké kancelářské pracovníky k „informačnímu bodu zlomu“. Letošní ročník se zaměřil na širší geografickou oblast, aby potvrdil, že skutečně jde o stále narůstající problém. „Bodem zlomu“ se myslí okamžik, kdy zaměstnanci již přestanou přísun informací zvládat úplně.
-kk-