Nabourání profesionálního odstupu
Podle BBC.com by od sebe vždy měli mít nadřízený a podřízený určitý odstup. Věci, které v práci řeší, by neměly zabíhat do osobní roviny a měly by se řešit bez zbytečných emocí. Tento profesionální přístup se příliš velkým přátelstvím může narušit a vzájemná komunikace i vztahy mezi manažerem a jeho podřízenými by tím mohly utrpět.
Možnost narušení objektivity při rozhodování o konkrétních osobách
Když jste s někým přátelé, některá rozhodnutí se dělají hůře. Když například určitý podřízený neplní své povinnosti nebo je potřeba k němu z jiného důvodu zaujmout ráznější přístup, manažer nemusí postupovat tak striktně, pokud se jedná o jeho kamaráda. Tím pak trpí jak manažer, tak i celý tým.
Ztráta autority a respektu
Manažer by si měl vždy udržovat u svých podřízených určitý respekt a přirozenou autoritu. Tu může jednoduše ztratit, pokud je s podřízenými kamarád nebo pokud oni si myslí, že si k němu mohou dovolit více než k běžnému nadřízenému jenom kvůli tomu, že jsou přátelé.
Frustrace podřízených
Podřízení, kteří se třeba tak velkému přátelství s nadřízeným netěší, mohou zcela pochopitelně propadat frustraci. Mohou situaci vnímat tak, že manažer protěžuje jejich kolegy a že se jedná o neférový přístup. Aby se manažer tomuto riziku vyhnul, musí udržovat s podřízenými profesionální vztahy a především měřit všemi stejným metrem.
-mm-