Firemní intranet nebo sociální síť (jako jsou Yammer, SharePoint atd.) může tento proces velmi pozitivně ovlivnit, tvrdí mezi dalšími doporučeními článek na webu business2community.com. Co tedy dělat?
Od intranetu a sociálních médií až po oběd
- Vytvořte skupinu pro nastupující zaměstnance (a jednu také pro ty, kteří odcházejí). Může to být komunita, tým nebo skupina, to závisí na platformě, kterou používáte. Klíčoví zaměstnanci musí dostávat oznámení pokaždé, když má někdo nový přijít. Osoba z HR nebo přímý nadřízený pak může odeslat oznámení nebo žádost – a všichni potřební lidé toto oznámení obdrží. Zvláště vaši kolegové z IT, správy kanceláří, bezpečnosti a interní komunikace... a když tedy nový zaměstnanec konečně nastoupí, vše už bude připraveno.
- Při vytváření skupiny pro nováčky zapojte osoby z různých oddělení. Vést celou iniciativu může HR, ale ostatní musí být zapojeni.
- Využijte intranet pro odborné i projektové týmy. Bude pro ně snadné zachytit a sdílet znalosti, takže se každý nováček rychle zapracuje. A navíc, když bude někdo ze společnosti odcházet, firma tím neztratí všechny jeho znalosti.
- Udělejte si čas na to, abyste ohlásili, že přibude nový kolega. Udělejte to už dopředu, ne až v den nástupu. Ať každý ví, kdo přijde a v čem bude spočívat jeho role. Potom všechny hned první den vezměte na oběd.
-jk-