Nedostatečné školení
Mnozí obchodní manažeři neprocházejí vstupním školením do manažerské pozice. Často také neškolí členy svého týmu. Obchod si žádá silné praktické a poznávací dovednosti, které nelze získat jinak než tréninkem.
Špatná kritéria výběru
Řada výborných obchodníků po povýšení do manažerské funkce selže. Je tomu tak proto, že jejich nadřízen předpokládali, že chtějí být povýšeni a jako manažeři budou úspěšní. Předpokládat ale nestačí.
Příliš mnoho administrativy
Obchodní manažer se v praxi často stává administrativním manažerem. Čas a energii, kterou by mohl věnovat řízení obchodu věnuje komunikaci s oddělením financí, provozu, dopravy apod. To je špatně. Administrativní úkoly je třeba v co nejširší míře delegovat níže postaveným zaměstnancům.
-kk-
Zdroj: EyesOnSales - populární blog pro profesionály z oblasti obchodu