Dali jste si hodně práce s přípravou porady. Shromáždili jste všechny materiály, připravili agendu, včas pozvali účastníky, aby se mohli připravit... a ouha – vždy se najde někdo, kdo přijde pozdě, bude vás ignorovat nebo rušit ostatní. Nevhodné chování účastníků může zkrátka zničit i tu nejlépe připravenou poradu. V dalším článku na svém blogu o řízení času na to upozorňuje Craig Jarrow alias Time Management Ninja.
„Zábavné na tom je, že i když se tito lidé chovají, jako by tam nechtěli být, budou křičet jako první, když je vynecháte,“ dodává Jarrow. Shrnul proto seznam potížistů, které byste na své porady neměli zvát nebo byste měli být připraveni je vykázat. Držte se pravidla zvát jen takové účastníky, kteří mohou něčím přispět. Koho tedy vynechat?
Spáče
Pokud na vaší poradě někdo spí a myslí si, že si toho nebude všímat, měl by od vás slyšet, ať přijde, až bude schopen vás vnímat.
Klikače
Dejte jasně najevo, že na vašich poradách není prostor nahraní si s počítačem nebo mobilem.
Egomaniaky
Účast člověka, který se na poradě arogantně ohání svým pracovním titulem místo svými myšlenkami, je zbytečná.
Stěžovatele
Vždy si najdou důvod, proč se jim něco nelíbí. Pouze šíří negativitu a nepřinášejí nic konstruktivního.
Lháře
Někdo lže, protože chce vypadat lépe, někdo proto, že nezná odpovědi. Ať už je však důvod jakýkoli, někoho, kdo pouze zkresluje realitu, nepotřebujete.
Hrubiány
Na vaší poradě by nikdo neměl urážet ani jinak napadat druhé. Pokud k tomu dojde, okamžitě sjednejte nápravu.
Kecaly
Pokud někdo mluví pouze sám, aniž by pustil druhé ke slovu, ostatní se již brzy nebudou ani snažit získat slovo.
Flákače
Dejte jasně najevo, že očekáváte důkladnou přípravu. Pokud někdo neví, o čem se na poradě bude jednat, nemá tam co dělat. Totéž platí pro ty, kteří vždy přicházejí pozdě.
Zbytečné účastníky
Samozřejmostí je nezvat zaměstnance, kteří s daným tématem nemají co do činění a účast na poradě by pro ně byla jen ztráta času.
-kk-