Pro komunikaci s nadřízenými či se zaměstnanci platí totéž co pro komunikaci se zákazníky – nikdo jim nechce říkat ne. Existují však situace, kdy právě „ne“ je jediná správná odpověď. Na sedm typických situací, kdy byste neměli slepě souhlasit, upozornil server Inc.com.
Nejste připraveni
Pokud vy sami nebo váš tým není připraven splnit požadavek nadřízeného či zákazníka, řekněte to. Zejména začínající firmy a manažeři chybují v tom, že slíbí vše, ale dokáží splnit jen málo z toho.
Vybíráte si špatné lidi
Zkuste se zamyslet, kolik času jste již ztratili se zákazníky, kteří vám nikdy nedají peníze, a se zaměstnanci, kteří nikdy nebudou dobří v tom, co pro vás dělají. Buďte optimisté, ale nenamlouvejte si, že všechno půjde.
Nemáte čas
Nebojte se říci, že jste plně vytíženi jinými úkoly. Něco slíbit a předem vědět, že to nestačíte splnit, je mnohem větší stres. Uvědomujte si své limity a prospějete i svému zdraví.
Jde o nereálný požadavek
Když se vás někdo na něco zeptá jako odborníka, chovejte se jako odborník. Nesouhlaste jen pro to, že to považujete za slušné. Pokud neznáte odpověď, požádejte o chvíli čas, abyste si mohli zjistit více informací.
Byl by to krok zpět
Proč investovat do příležitosti, která vás nikam neposune? Snažte se vybírat příležitosti, které odpovídají vašim cílům.
Nekouká z toho žádný zisk
Pokud vás někdo o něco žádá, mělo by vám to oběma něco přinést. A nemusí jít jen o peníze, ale i o nové zkušenosti nebo kontakty a především dobrý pocit.
Víte, že to neumíte
Optimismus je dobrá vlastnost, ale ne, když víte, že něco nezvládnete. Držte se reálných představ o tom, co a jak rychle se dá zvládnout.
-kk-