Kdy během prezentace raději nevyprávět příběhy

Ilustrační snímek

Vyprávění příběhů je skvělé v tom, že získává pozornost publika a dává vám možnost zajímavě demonstrovat principy a myšlenky, o kterých mluvíte. Někdy je však vyprávění příběhů na obtíž. jak velkou část svého osobního příběhu byste měli sdílet se svým publikem? Je důležité dostat se k věci rychle, aby se posluchači nezačali nudit. Několik tipů, kdy příběhy vynechat, přinesl web business2community.com.

Vaše emoce musí být zklidněné

Pokud příběh, který byste chtěli vyprávět, zrovna prožíváte, raději o něm nemluvte. Aby bylo bezpečné příběh převyprávět, potřebujete odstup. Když onen příběh ještě neskončil a vy jste jej vnitřně nezpracovali, dost možná stále prožíváte silné emoce. Pokud se stále cítíte naštvaní nebo smutní, je jasné, že o celé věci před cizími lidmi nemůžete mluvit. Musíte být smíření a vyrovnaní, jinak si celý příběh radši nechte pro sebe.

Skutečně vám příběh pomůže demonstrovat téma, o kterém mluvíte?

Díky vyprávění příběhu se můžete odlišit od ostatních, minimálně do jisté míry. Váš příběh by ale měl mít hlubší smysl. Musí být zajímavý a jeho hlavní myšlenka musí být pro ostatní relevantní. Nezbytné je příběh propojit s tím, co celou řečí chcete sdělit. Z příběhu musí publiku vyplývat jasná zpráva, co a jak funguje nebo k čemu a proč došlo. Sdílení osobního příběhu zajisté posílí pocit důvěry mezi vámi a posluchači, neměl by to být ale jediný účel, proč příběh vyprávět.

Ocení vaše publikum osobní příběh?

Pro některé lidi může být váš příběh velice zajímavý, zatímco pro jiné to mohou být naprosto nepodstatné příhody. Popřemýšlejte o tom, co od vás publikum očekává a co od vás potřebuje slyšet. Tím, že sdílíte osobní příběh, se stáváte zranitelnými. A zranitelní byste měli být jen před těmi, kteří jsou vám blízcí a kteří vás kdykoliv podpoří. Záleží na tom, co je podle vás správné. Dává vám smysl příběh vyprávět a demonstrovat na něm své zásadní sdělení? Dobrá, pak vyprávějte. Pokud si tím však nejste jisti, lepší je zdrženlivost. Mohli byste publikum zmást.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com