Kdy je správný čas přijmout nové lidi?

Ilustrační snímek

Každý manažer se snaží mít v týmu správný počet lidí vzhledem k objemu práce, který mají společně na starosti. Jakmile však začnou požadavky na tým růst, začne se ptát, zda to všechno zvládne se stávajícím týmem, nebo bude třeba přijmout někoho dalšího. Odpověď na tuto otázku není jednoduchá. Nedostatečně personálně vybavené týmy však vykazují určité společné rysy. Na serveru talentmgt.com je shrnul ředitel britské personální agentury OfficeTeam Robert Hosking. Kdy tedy začít nabírat?

1. Vaši nejlepší lidé přestávají podávat nejlepší výkony

V každém týmu jsou určití lidé, kteří vždy dělají více, než se po nich žádá. Pokud však vaši nejlepší lidé přestanou stíhat termíny, je to vážný varovný signál. Jak na tom asi jsou ti, jejichž výkonnost je nižší i za běžných podmínek?

2. Objevuje se strach z růstu firmy

Vaše firma roste, otevírá nové pobočky, ale zaměstnanci se z toho netěší. Pozorujete spíše strach a otázky, jak růst zvládnout. Pak je nábor nových lidí rozhodně na místě.

3. Manažeři nepodporují změny

Máte dostatek peněz na nové marketingové strategie, technologie či další změny, které mohou firmu posunout dál. Manažeři napříč firmou se však do žádných změn pouštět nechtějí, protože vědí, že na to nemají dostatek lidí.

4. Manažeři dělají práci svých podřízených

Místo řešení manažerských problémů vyřizují telefonáty, kopírují dokumenty a pomáhají svým lidem dokončovat zprávy. Stačí, aby jeden člověk onemocněl, a jeho práci musí vykonávat manažer.

5. Všichni pracují přesčas

Nemluvíme o občasných přesčasech v době dokončování důležitých projektů. Pokud však zaměstnanci i jejich nadřízení běžně pracují o večerech a víkendech, je to špatně.

6. Roste počet stížností

Manažeři poslouchají stížnosti na chod firmy od zaměstnanců i klientů. Zvláště varovným signálem jsou případy, kdy firma přichází o obchodní příležitosti, jelikož nedokáže zpracovat všechny poptávky.

7. Roste počet chyb

Zaměstnanci se snaží stihnout co nejvíce činností co nejrychleji. Výsledkem jsou samozřejmě chyby a ztráta smyslu pro detail. Vedení by mělo věřit manažerům, když říkají, že jejich lidé nestíhají a dělají čím dál více chyb.

8. Zaměstnanci jsou častěji nemocní

Stres a vyčerpání si začne vybírat svou daň. Zaměstnanci začnou častěji podléhat nemocem či úrazům. Pokud jsou vaši lidé na nemocenské a vy po nich chcete práci i tak, protože to nikdo jiný neudělá, opravdu potřebujete rozšířit řady.

-kk-

Zdroj: Talent Management - portál amerického časopisu zaměřeného na řízení talentů
Zobrazit přehled článků ze zdroje Talent Management